Perfect is boring

Sicket sammanträffande – jag hade tänkt blogga om ett av mina många tillkortakommanden idag. Då visar det sig att Mia dragit igång en ärlighetstrend som JessicaElin med flera hängt på – så jag tar rygg på dem och bekänner inte bara en utan fem egenskaper hos mig själv som jag inte brukar lista på mitt CV. Du vet, de där som du inte är så stolt och glad över, men som ändå gör dig till den du är. En riktig människa, typ. Warts and all. Vi kör!

  1. Jag är sjukt klen och vek när det kommer till kyla och dåligt väder. Dagar som idag när det blåser snorkallt och regnar småspik tycker jag att det är fysiskt och psykiskt plågsamt bara att gå den där kilometern hem från tunnelbanan. Då tycker jag riktigt, riktigt synd om mig själv, och kanske eventuellt ställer in det där planerade löppasset bara för att jag inte står ut med tanken på att gå ut igen. Inte ens till gymmet och löpbandet.
  2. Jag prokrastinerar som ett ess. På allt. Om det inte fanns deadlines så skulle jag troligen aldrig få någonting gjort, och det jag får gjort görs nästan alltid i prick sista sekunden. Med andan i halsen. Medan jag svär över mig själv att jag gjorde det IGEN.
  3. För jag hatar att inte passa tider. Att vara sen till något – ett möte, ett flyg eller fika med en kompis gör mig galet stressad. Hyperventilera-stressad. Och ja, jag hatar om du är sen också. Och eftersom jag oftast är på plats minst en kvart för tidigt pga försöker låta bli att stressa över att vara sen så kommer jag att börja tycka att jag väntat sjukt länge ungefär fem minuter innan den tid vi bestämt. (Och ja, jag inser att det inte är så rationellt så du kommer nog inte att märka att jag hatar att du är sen).
  4. Jag har telefonskräck. Att ringa någon jag inte känner (även om det är kundtjänst på något företag) är av någon anledning vansinnigt stressande, och kräver manusförfattande, repetition och en hel del laddande. Alltså, flera dagars laddande (vilket i och för sig kan hänga ihop med punkt 2 ovan). Jag har ännu inte avslutat mina konton i en bank jag inte använt på över ett år för att det inte går att göra på webben utan kräver ett telefonsamtal.
  5. Ibland har jag svårt att skilja mellan saker jag vill göra och saker jag tror jag borde göra. Det leder ofta till att jag tar på mig grejor som jag tror jag vill, men som vid närmare kontakt visar sig vara jättetråkiga måsten, energislukande och inte alls vad jag egentligen vill. Jobbar ganska hårt på att bli bättre på att lyssna på min magkänsla, den brukar oftast ha rätt!

Du då – antar du utmaningen att visa dig i all din mänsklighet?

DSC_2500
Istället för löptur som kräver att jag trotsar elementen blev det mys-yinyoga i varma vardagsrummet med mina kära bolster. Vad kan jag säga, jag är fan ingen viking.

4 reaktioner på ”Perfect is boring

    1. Ja, det är läskiga tingestar! Fast de flesta verkar vara mer rädda för att svara än att ringa. Det kanske är en skrajsen typ i vardera änden i en del samtal? Det har jag inte tänkt på förut. Trevlig fredag på dig!

    1. Hmm, vad skönt att jag inte är ensam 😉 Läste ett antal bloggar på det här temat, och vissa grejor verkade extra poppis. Det där med telefonerna till exempel, och prokrastineringen. 🙂

Lämna en kommentar